Natuurlijk is het enorm genieten die eerste periode met je baby, maar het kan ook een vrij drukke en onzekere tijd zijn. Om je door deze periode te loodsen, hebben we een nieuw handboek gelanceerd: Van baby tot peuter. Ouders van Nu komt met Van baby tot peuter waarin je alles leert over de ontwikkeling van je kind in de eerste 18 maanden. Wanneer je kind net geboren is, heb je behoefte aan zoveel mogelijk informatie van experts en ervaringsdeskundigen. In dit boek vertellen de experts van Ouders van Nu je alles over ontwikkeling, slapen, eten, verzorging en groei tijdens de eerste achttien maanden van je kind. De actuele informatie en de prachtige vormgeving maken dit boek tot een fijn houvast voor jonge ouders.

In het boek Van baby tot peuter lees je van maand tot maand alles over de ontwikkeling van je baby, de verzorging en de mijlpalen die je kunt verwachten. Van hoe je weet dat je baby genoeg heeft gedronken tot wat je kunt doen als je baby veel huilt of niet wil slapen? En ook hoe het toch zit met krampjes en tandjes. Van baby tot peuter is de opvolger van het succesvolle Ouders van nu – van buik tot babyOok leuk: de gloednieuwe invul- en bewaarboeken bij de informatieve boekenreeks. Het perfecte cadeau voor jezelf of voor een vriend(in). Er is een Negenmaandendagboek ontwikkeld en een Babydagboek.

Dit boek vertelt je alles over het verloop en ontwikkeling van baby tot peuter. Een waar handboek voor elke ouder. Aan het begin van elk hoofdstuk staan slaap, lengte en gewicht, gevolgd door tal van gebeurtenissen of situaties die je op het moment van kraamtijd kunt tegenkomen. Ook staat er aan de zijkant van elke rechterbladzijde een ‘wist je dit al….?’, ’tips’ en ‘deze week doen’…. dit zijn kleine stukjes met dus een tip een weekje of een ‘opdracht’ (iets om in de gaten te houden) voor die week, heel erg handig en leuk. Geen onderwerp laat ‘Ouders van nu’ liggen om ons (aanstaande) ouders te ondersteunen in deze prachtige maar ook zware en soms wat onzeker tijd. Door het hele boek heen staan verschillende weetjes en feitjes over jouw lichaam als mama zijnde, gebruiksvoorwerpen, de baby en héél belangrijk je relatie. Geen onderwerp wordt onbesproken gelaten, bijvoorbeeld dingen die je overkomen na de bevalling, anticonceptie of incontinentie…. álles heeft een plekje gekregen in dit boek, wat heel fijn is want zo weet je ten eerste wat er allemaal gaat komen en ten tweede zie je dat er niks is dat raar, vreemd of dom is. De cover is echt weer de ouders van nu stijl en past daarom heel mooi bij de andere boeken. De besproken dingen komen vaker voorbij, als je bijvoorbeeld iets al in het boek hebt gelezen over de doorkomende tandjes, krijg je er later nog één of twee keer iets over te lezen, maar het is niet vervelend, ik denk juist goed, want zo krijg je keer op keer duidelijk info maar net op een andere manier. Het beste zinnetje dat tot in den treuren herhaald wordt in dit boek is ‘elk kind heeft zijn eigen tempo’, te veel ouders (en zeker ouders die voor het eerst een kindje hebben gekregen of gaan krijgen) kijken namelijk veel te veel naar andere kinderen ten opzichte van hun eigen kind. Ook dit is weer een geweldig boek om in huis te hebben als (kersverse) ouders, er staat namelijk héél véél in dat je van tevoren niet weet of verteld wordt, en je leert ook héél veel. Het mooiste aan een boek als deze is dat je het altijd weer even kunt oppakken om even te checken hoe het ook alweer zit bij een bepaalde leeftijd of fase. ‘Ouders van nu’ heeft meerdere boeken en degene die ik heb gelezen zijn allemaal even informatief en leerzaam, en zeker een aanrader om in huis te hebben.

Uitgeverij: Kosmos
ISBN: 9789021574097
Pagina ‘s: 239