Ivy is gevangengenomen door de gestoorde prins van de fae, die van plan is om de wezens uit de Anderwereld op aarde los te laten. Daar komt ook nog bij dat ze nieuwe krachten in zich heeft, krachten die veel sterker zijn dan ze ooit had gedacht. Maar die krachten zorgen voor een afstand tussen haar en Ren. Ivy weet niet meer wie ze moet vertrouwen nu blijkt dat alles waar ze ooit zo zeker van was een grote leugen blijkt te zijn.

Ivy is gered en zit nu veilig in een oud huis vol goede Fae  Samen met Ren, Tink en de vrouwelijke fae die ze tijdens haar gevangenschap heeft leren kennen, Faye. Ivy heeft nog steeds moeite met wat ze, weliswaar onder dwang, heeft gedaan en kan het niet van zich afzetten. Dat Ren zegt van haar te houden is voor haar ook een raadsel, want zij is alles dat hij veracht, zou moeten vermoorden en toch houdt hij van haar? Ivy is verslaafd geraakt door het gedwongen voeden en doet er alles aan om dat hongergevoel te overwinnen, zelfs door te doen wat ze het meeste haat. Ren heeft keuzes gemaakt om Ivy te redden maar hoe hun relatie daaruit komt, en óf ze eruit komen is nog maar de vraag. Ivy probeert alle mogelijke scenario’s te verzinnen voor de strijd met de prins want zoals iedereen weet is vechten tegen hem bijna onbegonnen werk.

Een geweldig einde van deze trilogie. Maar (helaas en gelukkig in één) komt niet alles tot een sluitend einde en Ivy…. sjah die Ivy toch. Veel herhaling zodat je weet wat er allemaal is gebeurd, ook weer niet zoveel herhaling dat ik zeg ‘hij is los te lezen’, maar wel genoeg om te weten hoe of wat in de vorige delen. Ivy is verandert, en dat merk je in het verhaal, als lezer léés je in de woorden dat Ivy niet meer is wie ze was, en dat geeft het verhaal een donker randje. De spanning is in dit deel echt killin’, af en toe stopte ik gewoon even met lezen omdat het allemaal té snel en té spannend was, je weet soms gewoon niet meer welke wending er nu weer op je pad komt, en dat is die heerlijke manier van schrijven van Jennifer. Maar het is niet alleen maar ellende in dit deel, ik lig regelmatig in een deuk in de teksten van Tink of de reacties van Ivy, ook vele andere personages hebben ontzettende droge, flauwe humor en dat is geweldig om te lezen. Schokkende onthullingen volgen de spanning op in dit laatste en heftige deel van de Wicked trilogie. Ook dit is weer een trilogie waar je je als lezer compleet in verliest en hoopt op meer dan drie delen. De manier van schrijven van Jennifer neemt je mee, ver weg van huis en laat je wensen nooit meer thuis te komen, of juist wel. Er zit een wending in het verhaal die je de rillingen geeft. Dit deel laat je hoofd tollen van de wendingen en het ongeloof van wat je leest. Ik ben héél erg benieuwd naar wat Armentrout hierop als vervolg gaat maken gezien het een vrij open einde is in mijn ogen. Dus of het nu een echt vervolg gaat worden of een compleet nieuwe serie die hieraan vast te hangen is…. kom maar op, graag.

Uitgeverij: Zomer en keuning
ISBN: 9789020541137 (Ebook)
Prijs: € 9,99