Willeke Alberti, Een leven als een lied – Belinda Meuldijk

Een leven als een lied is het openhartige levensverhaal van Willeke Alberti, door haarzelf verteld aan Belinda Meuldijk. Speciaal voor dit boek selecteerde Willeke uit haar eigen collectie haar mooiste favoriete foto’s. Vele daarvan werden niet eerder gepubliceerd.

Willeke Alberti staat al zestig jaar op de planken als zangeres en actrice. In Een leven als een lied blikt ze terug op die bijzondere en veelbewogen jaren. De prilste herinneringen aan haar vader en moeder, haar Amsterdamse jeugd en vroege roem: dit zijn haar dierbare en soms ook pijnlijke herinneringen die Willeke niet eerder vertelde. Willeke vertelt dankbaar over haar leven als ster op het toneel en televisie en is heel persoonlijk en herkenbaar als ze vertelt over haar liefdes, familie en vrienden.

Vele familieleden en vrienden zoals Johnny de Mol, Jeroen Krabbé, Dinand Woesthoff en Guus Meeuwis hebben bijgedragen aan dit boek en maken dit persoonlijke, emotionele en unieke portret van een warme, gevoelige vrouw compleet.

Willeke Alberti, een leven als een lied is het biografische verhaal van zangeres en entertainmentster Willeke Alberti. Vanaf haar jeugd tot het heden wordt beschreven, van blije gebeurtenissen tot de minder leuke kanten van haar leven.

Als kleine Willeke zeven jaar is en ze op het feestje van haar oom Johnny (Jordaan) is weet ze het zeker; dit wil ze later ook. Later is slechts zeven jaar verder. Willeke is dan veertien en haar carrière gaat van start met Midi Mininette. Daarna volgen vele hits. Naast het zingen gaat Willeke ook acteren. Haar debuut ligt bij de serie De kleine waarheid, later zal ze ook in films gaan spelen.

Ook Willeke’s liefdesleven komt aan bod. Zo trouwt ze als eerste met Joop Oonk, met wie ze samen haar eerste kind, dochter Daniëlle, krijgt. Als Daniëlle zes jaar is gaan Willeke en Joop uit elkaar. Later trouwt ze met John de Mol jr. Uit dit huwelijk wordt Johnny de Mol geboren. Een tweede zoon, Kaj, werd geboren tijdens haar huwelijk met de Deense voetballer Søren Lerby. Daarnaast komen ook Willeke’s bijzondere vriendschappen zoals met onder andere André Hazes aan bod.

Willeke kent vele successen in haar carrière en deze komen uitvoerig aan bod. Maar ook dat niet alles goud is wat er blink. Ook Willeke krijgt diverse tegenslagen. Haar verlies op het songfestival is er daar één van en ook hier wordt openhartig over verteld. Een leven als een lied is een bijzonder mooi boek om te lezen. Over Willeke als artiest, maar ook over het lieve mens achter die glimlach.

Uitgeverij: Xander
ISBN: 9789401603591
Pagina’s: 292