Filmreview_To_do_list

Voordat Brandy Klark (Aubrey Plaza) naar de universiteit gaat, moet ze nog één speciale opleiding volgen. Daarom maakt ze een to-do-list met alle seksuele activiteiten die ze is misgelopen op de middelbare school. Maar al snel komt ze erachter dat ze het niet alleen kan, en vraagt ze haar beste vriendinnen, haar oudere zus (Rachel Bilson) en haar overspannen baas (Bill Hader) om hulp. Tijdens het blokken voor haar seksexamens, wordt Brandy bijgestaan door een oraal gehandicapte klasgenoot (Donald Glover) en een grunge-zingende sukkel (Andy Samberg).

In To do list volg je het verhaal vanuit hoofdpersoon Brandy, die zich behoorlijk onder druk voelt worden gezet door haar omgeving als ze naar de universiteit gaat. Brandy kan namelijk erg goed studeren, maar haar ervaringen op seks gebied zijn ver beneden peil. Brandy besluit dat ze voor de start van het nieuwe schooljaar volledig op de hoogte wil zijn van alles wat belangrijk is op seksgebied en maakt haar eigen To do list, een lijst die haar zal helpen om van een grijze muis in een hitsige studente. Een zomer vol hilarische momenten in de zoektocht naar een nieuw leven levert soms romantische, maar vaker lachwekkende situaties op.

Extra leuk aan de film is dat deze zich in de 90’s, het tijdperk voor het internet, afspeelt. Brandy zal dus creatief moeten zijn in haar zoektocht. Daarbij kan ze dan ook zeker wat hulp gebruiken en Brandy beland dan ook regelmatig in hilarische situaties. To do list is een lachwekkende komedie, maar daarnaast ook het verhaal van een meisje met een zoektocht naar zichzelf en wie ze zou willen zijn of worden.

De DVD To do list geschikt voor de leeftijd vanaf twaalf jaar en heeft een speelduur van 100 minuten. Verder bevat de DVD extra bonusmateriaal zoals The To do list Bloopers, verwijderde en langer scènes, Dirty Mouth; ondeugende woorden, Maggie Carey regisseert haar To do list en audio commentaar van Bill Hader en regisseur Maggie Carey.