Geluksexpert Leo Bormans schreef een derde deel in de reeks Geluk voor kinderen.
Dit boek leert je het leven te ervaren als een feest.
Positief en hoopvol ingesteld zijn, maakt je veerkrachtiger en gelukkiger. Maar hoe doe je dat? De tien vogels in dit boek geven raad: ontdek waar je goed in bent, wees niet bang, maak plannen, werk samen, houd vol, realiseer je dromen en maak anderen gelukkig. Zo maak jij zelf van elke dag een feest.

De tien vogels in dit boek hebben tien verschillende levenslessen voor ons, waarmee we een goed leven voor onszelf kunnen creëren, met een klein beetje hulp van anderen. De kolibrie Trochi leert ons te ontdekken waar we goed in zijn, de merel Turdus leert je dat je niet bang hoeft te zijn, Pella de pelikaan leert je samen te werken en de ooievaar Kiko laat je inzien dat je zelf gelukkig kan worden van het helpen van anderen. Zo zijn er nog meer bijzondere vogels die hun inzichten met jou willen delen, zodat je een fijne toekomst voor jezelf en anderen kunt creëren.

In Geluk voor kinderen; FEEST leer je niet alleen je kind op een andere (positievere) manier te denken, maar leer je ook veel over vogels en hun gedrag. Waarom vogels op een bepaalde manier doodstil zitten, op een poot staan of zelfs achteruit kunnen vliegen.
Elk verhaal heeft zijn eigen, prachtige boodschap waar jong en oud nog veel van kan leren, gevolgd door een aantal vragen waarin je test hoe goed je kind heeft opgelet en vragen die je kind meer inzicht in zichzelf geven. Ook de lezer moet vragen beantwoorden. Door deze vragen leer je elkaar beter kennen en krijg je een nog betere band met elkaar. De opdrachten sluiten aan op het verhaal en het thema van het verhaal. Sommige opdrachten zijn tevens erg mindfull en zetten je in het hier en nu. Vervolgens krijg je uitleg over het hoe en waarom van de specifieke vogels, waardoor het geheel tevens leerzaam is.

Het mooie van de inhoudsopgave is dat hij op de levenslessen is ingedeeld, zo kan je er precies bij het voorlezen een verhaal uitpikken dat je kind op dat bewuste moment nodig heeft. Elk verhaal is een pareltje vol wijsheid, waarin de natuur indrukwekkend verwoord word en de vrolijke kleurexplosies die Sebastiaan Van Doninck aan dit boek heeft toegevoegd het kersje op de taart zijn.
Wanneer je dit boek samen met je (klein)kinderen hebt gelezen, is er tot slot nog een pagina met een aantal bonusvragen voor extra diepgang en boeken waar nog meer informatie op gevonden kan worden.
Ik heb dit boek al vele malen aan mijn 6-jarige zoon voorgelezen en hij genoot ervan om de verhalen van de bijzondere vogels te horen, maar ook de opdrachten vond hij leuk om te doen en de vragen wist hij allemaal te beantwoorden. Het is echt een leuk en vrolijk boek om je kind te leren hoe hij zijn leven wat leuker kan maken.

Leo Bormans is schrijver, spreker en inspirator. Zijn boeken zijn wetenschappelijk onderzoek in de positieve psychologie (The World Book of Happiness), duurzame relaties (The World Book of Love) en hoop (The World Book of Hope) zijn internationale bestsellers. Hij reist de wereld rond als ‘Ambassadeur van Geluk en Levenskwaliteit’. Zijn werk werd in meer dan twaalf talen vertaald. De reeks Geluk voor kinderen inspireert kinderen over de hele wereld.

ISBN: 9789401455336
Pagina’s: 57
Prijs: €20,50

[bol_product_links block_id=”bol_5bcf4d10e040e_selected-products” products=”9200000095119893″ name=”Geluk voor kinderen; FEEST – Leo Bormans & Sebastiaan Van Doninck” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]